tag:blogger.com,1999:blog-58016623126350321952023-06-20T07:01:27.203-07:00vriskodouleiaΜαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-81389889382772485632012-04-06T00:25:00.000-07:002012-04-06T00:25:39.171-07:00Η συνέντευξη /1<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">Έχουν γραφτεί πολλά για τις συνεντεύξεις για δουλειά και είναι όλα είναι πολύ χρήσιμα. Αυτό όμως από το οποίο είναι καλό να αρχίσει κανείς είναι το ότι η συνέντευξη για αυτόν που την παίρνει (δηλαδή τον εργοδότη ή τον εκπρόσωπό του) είναι μια δουλειά. Και μάλιστα μια δουλειά που αν δε γίνει σωστά ο εργοδότης θα έχει πρόβλημα.<br />
<br />
Επομένως, σε μια συνέντευξη θα τα πάτε πολύ καλά, αν βοηθήσετε αυτόν που σας παίρνει τη συνέντευξη να κάνει tick όλα τα κουτάκια που έχει προβλέψει για τη θέση αυτή. Βεβαίως αυτό δε σημαίνει ότι θα υποκριθείτε ικανότητες ή χαρακτηριστικά που δεν έχετε. Σημαίνει όμως ότι θα φροντίσετε να αναδείξετε στοιχεία του χαρακτήρα σας που πιστεύετε ότι ταιριάζουν καλύτερα στη θέση. <br />
<br />
Μάθετε ό,τι μπορείτε για το προφίλ της εταιρείας από όσο περισσότερες διαφορετικές πηγές μπορείτε. Μάθετε ό,τι μπορείτε για τη θέση. Σκεφτείτε αν εσείς βρισκόσασταν στη θέση του εργοδότη τι θα ψάχνατε. Τέλος, προσπαθήστε να υπερνικήσετε το άγχος της συνέντευξης όταν στην αρχή ο υπεύθυνος για την πρόσληψη αρχίσει να σας μιλάει για τη θέση και ακούστε προσεκτικά τι σας λέει...<br />
<br />
Κι αυτή είναι η συμβουλή με την οποία θα σας αφήσω προς το παρόν: η συνέντευξη είναι ΚΑΙ για να ακούμε.</div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-52419485078395163092012-02-01T02:16:00.000-08:002012-02-01T02:18:47.296-08:00Το βιογραφικό /8<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on"><u>Συστάσεις</u> <br />
<br />
Φτάσαμε στο τέλος. Και αυτό το τέρμα θα πρέπει να είναι στο τέλος των 2 σελίδων Α4 (στις περισσότερες περιπτώσεις τουλάχιστον). Έχουμε καλύψει μαζί τα βασικά γνωρίσματα ενός καλού βιογραφικού. Να θυμάστε όμως ότι όλα κρίνονται στις λεπτομέρειες. Δε θα κουραστώ να λέω, ότι καλό είναι να φτιάξετε ένα γενικό κορμό του βιογραφικού και μετά να το εμπλουτίζετε και να το αλλάζετε για να μπορέσετε να το ταιριάξετε με τις ικανότητές που απαιτούνται για κάθε θέση.<br />
<br />
Το ίδιο ισχύει και για το τελευταίο στοιχείο του βιογραφικού σας: τις συστάσεις. Τα τελευταία χρόνια έχουν (άγνωστο γιατί) θεωρηθεί περιττές. Μπαίνει η κλισέ φράση "διαθέσιμες εφόσον ζητηθούν" και καθαρίσαμε...! Είμαι απολύτως αντίθετη σε αυτό και μάλιστα το έχω δει να "δουλεύει" στην πράξη. Συμπεριλάβετε κάποιες επιλεγμένες συστάσεις και ελιχθείτε έξυπνα ακόμα στην περίπτωση που έχετε κάποιο θέμα με έναν νυν ή πρώην εργοδότη.<br />
<br />
Άλλωστε 2 πράγματα θα πρέπει να εκπέμπει το βιογραφικό σας: χαρακτήρα και εξυπνάδα! Τώρα στο τέλος θα τα χαλάσετε;<br />
<br />
Τα ξαναλέμε σύντομα με συμβουλές για την επιστολή που θα πρέπει να ετοιμάσετε για να συνοδεύσει το υπέροχο καινούριο βιογραφικό σας!</div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-71751880594998297442012-01-25T01:36:00.000-08:002012-01-25T01:36:31.152-08:00Το βιογραφικό/ 7<u>Υπολογιστές, Γλώσσες και άλλες ικανότητες</u><br />
<br />
Ας κάνουμε μια επανάληψη γιατί σιγά -σιγά φτάνουμε στο τέλος: το βιογραφικό θα πρέπει να "συναντά" τις εργασιακές ανάγκες που έχει να καλύψει ο εργοδότης μέσω της θέσης που διαφημίζει. Σωστά; <br />
<br />
Επομένως και σε αυτήν την ενότητα θα πρέπει να σκεφτείτε ποιά από τις ικανότητές σας θα προωθήσετε για να έχετε αποτέλεσμα. Αν για παράδειγμα η θέση αναφέρει ρητά ότι θα πρέπει να γνωρίζετε ξένες γλώσσες, σε αυτή την ικανότητα θα δώσετε μεγαλύτερη έμφαση.<br />
<br />
Παρόλα αυτά μην παίρνετε σα δεδομένό ότι όλοι οι εργοδότες ξέρουν ακριβώς τι σημαίνει Β1 και ποιό επίπεδο γλωσσομάθειας αντιπροσωπεύει. Προσπάθήστε να δώσετε έναν χαρακτηρισμό του επιπέδου γλωσσομάθειας που έχετε αντίστοιχο με το δίπλωμά σας: για παράδειγμα "Αριστο" ή "Πολύ καλό".<br />
<br />
Αναφορικά με τους υπολογιστές, φροντίστε να διαβάσετε σωστά την αγγελία και να μη φορτώσετε το βιογραφικό με περιττές πληροφορίες σχετικά με τις γλώσσες που ξέρετε. Αν διάβάζοντας πίσω από τις λέξεις, ή βλέποντας ένα λεπτομερές job description αποφασίσετε ότι ένα συγκεκριμένο software που ξέρετε να χειρίζεστε θα είναι χρήσιμο στην επιχείρηση μπορείτε να το συμπεριλάβετε αλλά κυρίως να το αναφέρετε στη συνοδευτική επιστολή.<br />
<br />
Τα ξαναλέμε σύντομαΜαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-49275101804289067612012-01-18T06:48:00.000-08:002012-01-18T06:48:39.057-08:00Το βιογραφικό /6<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on"><u>Επιμόρφωση - Σεμινάρια</u><br />
<br />
Είμαστε ήδη στη 2η (και τελευταία για τις περισσότερες περιπτώσεις) σελίδα του βιογραφικού. Στο σημείο ακριβώς που ο αναγνώστης θα πάρει μια ανάσα έχοντας ήδη δει την εργασιακή σας εμπειρία αλλά και τις εκπαιδευτικές σας περγαμηνές.<br />
<br />
Πολλοί σε αυτό το κομμάτι του βιογραφικού βιάζονται να παραθέσουν ότι σεμινάριο έχουν κάνει με στόχο να δείξουν το "κλασσικό": ότι νοιάζονται για την εξέλιξή τους, ότι πιστεύουν στη δια βίου μάθηση κλπ. Παρόλα αυτά, κανείς εργοδότης δε θα ενδιαφερθεί για σεμινάρια που δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με τη θέση που διαθέτει. Μάλιστα, επειδή οι εργοδότες είναι πιά πιο εκπαιδευμένοι στο διάβασμα βιογραφικών και πιο υποψιασμένοι από παλιά θα έλεγα, μια τέτοια προσπάθεια να δείξετε πόσο ανήσυχοι είστε μπορεί και να τη θεωρήσουν γραφική.<br />
<br />
Φροντίστε λοιπόν σε αυτήν την ενότητα να συμπεριλάβετε εκπαιδεύσεις έχοντας κατά νου τα παρακάτω κριτήρια:<br />
<ol><li> τις έχετε πραγματικά παρακολουθήσει;</li>
<li>μπορείτε να δείξετε τι μάθατε από τη συμμετοχή σας σε αυτές;</li>
<li>είναι σχετικές με κάποιον τρόπο με τη θέση για την οποία κάνετε αίτηση;</li>
</ol><br />
Επιπλέον, προσέξτε καλά να μη "θάψετε" σε αυτήν την ενότητα κάποιο πτυχίο σας ή το αντίστροφο. Δηλαδή μη βάλετε στην ενότητα Εκπαίδευση κάτι που στην πραγματικότητα ανήκει στα Σεμινάρια/ Επιμόρφωση.<br />
<br />
Και ένα τελευταίο μυστικό: καλό είναι να θυμάστε ότι όλα συνδέονται. Αν έχετε πραγματικά ανάγκη να μάθετε κάτι καινούριο (και ποιός δεν έχει!) καλό είναι να φροντίσετε να το μάθετε επειδή σας χρειάζεται και όχι μόνο για να υπάρχει κάτι στο βιογραφικό σας. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να καταλάβει πότε κάτι γράφεται για να γεμίσει το βιογραφικό και πότε επειδή αποτέλεσε πραγματική ευκαιρία μάθησης.<br />
<br />
Τα ξαναλέμε σύντομα<br />
</div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-554992716967491152012-01-04T23:24:00.000-08:002012-01-04T23:26:32.246-08:00Το βιογραφικό /5<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on"><u>Προϋπηρεσία</u><br />
<div style="text-align: justify;"><br />
Από πού να αρχίσει κανείς! Πρόκειται για πολύ μεγάλο κεφάλαιο στο βιογραφικό, όπως καλά γνωρίζετε ή υποψιάζεστε. </div><div style="text-align: justify;">Υπάρχουν πολλές παράμετροι που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν όταν το σχεδιάζετε: </div><ul style="text-align: left;"><li style="text-align: justify;">είστε νέος στην αγορά εργασίας;</li>
<li style="text-align: justify;">έχετε ήδη προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο με τη θέση στην οποία στοχεύετε;</li>
<li style="text-align: justify;">έχετε προϋπηρεσία σε άλλο αντικείμενο;</li>
<li style="text-align: justify;">η προϋπηρεσία σας είναι ήδη ευρεία;</li>
<li style="text-align: justify;">δουλεύετε πολλά χρόνια έχοντας αλλάξει λίγους σχετικά εργοδότες;</li>
</ul>Όλα τα παραπάνω αξιολογήστε τα καθώς σχεδιάζετε το βιογραφικό σας, ώστε να το προσαρμόσετε αναλόγως. Για παράδειγμα, αν έχετε τεράστια προϋπηρεσία μπορείτε να παραλείψετε τα πολύ αρχικά κομμάτια. Δε θα συνιστούσα να παραλείψετε στοιχεία στη μέση γιατί χάνεται η χρονική αλληλουχία. Από την άλλη μεριά, αν για κάποιο λόγο τα κομμάτια που βρίσκονται στη μέση της εργασιακής σας πορείας είναι λιγότερο σχετικά με τη θέση από τα αρχικά, αφιερώστε τους λιγότερο χώρο και αναφερθείτε σε αυτά σε τίτλους.<br />
<div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Δε θα κουραστώ να υπενθυμίζω ότι το κάθε βιογραφικό πρέπει να «στήνεται» για μια συγκεκριμένη θέση. Συνεπώς, οργανώστε την προϋπηρεσία με τέτοιον τρόπο, ώστε αν η θέση απαιτεί εμπειρία που εσείς δεν διαθέτετε, να αναδείξετε οποιοδήποτε κομμάτι παλαιότερων πόστων που έστω πλησιάζει την εμπειρία αυτή. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Αν είστε νέος και άπειρος, χρησιμοποιήστε και αναδείξτε (η λέξη- κλειδί) οποιαδήποτε εργασιακή εμπειρία διαθέτετε. Σκεφτείτε εθελοντική εργασία, περιστασιακή εργασία, work shadowing, πρακτική σε επιχειρήσεις...</div><div style="text-align: justify;">Όποιο κι αν διαλέξετε, φροντίστε να το παρουσιάστε όπως του αρμόζει.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Τα ξαναλέμε σύντομα…και καλή χρονιά!</div></div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-65570797885313213382011-12-21T01:16:00.000-08:002012-01-04T23:14:59.526-08:00Το βιογραφικό /4<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on"><span class="Apple-style-span"><span class="Apple-style-span" style="text-decoration: underline;">Προφίλ </span><span class="Apple-style-span"></span></span><br />
<br />
<span class="Apple-style-span"><span class="Apple-style-span">Όπως σας ανέφερα στην προηγούμενη ανάρτηση, η ενότητα της Εκπαίδευσης δεν είναι υποχρεωτικά η πρώτη που ακολουθεί μετά τα προσωπικά στοιχεία. Πολλές φορές, αν όχι πάντα, παρεμβάλλεται μία μικρή ενότητα που συνήθως την ονομάζουμε <i>Προφίλ</i> ή <i>Προσωπική Περιγραφή</i>.</span></span><br />
<br />
Η αλήθεια είναι ότι λίγη σημασία έχει το πως θα την ονομάσετε. Αν αποφασίσετε να την εντάξετε στο βιογραφικό σας, είναι η χρυσή σας ευκαιρία να κρατήσετε το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Χρησιμοποιήστε την έξυπνα, για να παρουσιάσετε ικανότητες που μπορεί να μην έχετε τη δυνατότητα να δείξετε με άλλον τρόπο στο βιογραφικό. Δώστε στον μελλοντικό σας εργοδότη να καταλάβει, πόσο τυχερός θα είναι να σας έχει για τη θέση που θέλει να καλύψει.<br />
<br />
Διαλέξτε σωστά τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε. Ανοίξτε λεξικά συνωνύμων και δώστε έμφαση στο να βρείτε τη λέξη που περιγράφει ακριβώς αυτό που θέλετε να πείτε. Τα νοήματα πρέπει να είναι μεστά. Οι προτάσεις σύντομες και περιεκτικές. Στο σημείο αυτό του βιογραφικού έχετε ακόμη την προσοχή του αναγνώστη. Κάθε λέξη μετράει.<br />
<br />
Δεν είναι καθόλου απλό να φτιάξετε μια τέτοια μικρή παραγραφούλα. Αξίζει όμως τον κόπο. </div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-59274413624803649542011-12-20T01:33:00.000-08:002011-12-20T01:43:28.025-08:00Το βιογραφικό /3<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on"><div style="text-align: justify;"><u>Η ενότητα της εκπαίδευσης</u></div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Παραδοσιακά, αποτελεί τη δεύτερη ενότητα του βιογραφικού. Όχι όμως πάντα. Ανάλογα με την περίπτωση, η ενότητα της εκπαίδευσης μπορεί να πάρει άλλη θέση. Για τις περιπτώσεις αυτές θα μιλήσουμε σε επόμενη ανάρτηση.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Η εκπαίδευση θεωρείται από τα πιο εύκολα κομμάτια του βιογραφικού. Παρόλα αυτά, ακόμη κι αυτή η ενότητα θέλει την τέχνη της. Δεν ωφελεί απλώς να φτιάξετε μία λίστα με τα πτυχία και τις εξειδικεύσεις σας. Είναι κρίσιμο να δείξετε τη σχέση που έχει η εκπαίδευσή σας με τη θέση στην οποία στοχεύετε. Το μυστικό είναι αντί να αναφέρετε στοιχεία, να τα αναδεικνύετε. Δώστε έμφαση στον τίτλο μίας πτυχιακής, στο αντικείμενο της πρακτικής σας άσκησης ή στις ειδικότητες των καθηγητών σας, εφόσον αυτά τα στοιχεία σχετίζονται με τη θέση.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Εκτός κι αν ενδιαφέρεστε για ακαδημαϊκή θέση, όπου χρειάζεται τελείως διαφορετική αντιμετώπιση, προσέξτε ώστε η ενότητα της εκπαίδευσης να μην καταλαμβάνει δυσανάλογα μεγάλο χώρο στην πρώτη σελίδα του βιογραφικού σας. Δώστε ημερομηνίες έναρξης και λήξης της κάθε εκπαιδευτικής περιόδου και προσέξτε να είναι σωστές. Αρχίστε από την πιο πρόσφατη περίοδο και προχωρήστε προς τα πίσω. Το πόσο πίσω θα φτάσετε, εξαρτάται από την εμπειρία, την ηλικία και τη θέση.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Χρησιμοποιείστε τις υπογραμμίσεις και τα bold με εξαιρετική φειδώ και μόνο με στόχο να τραβήξετε την προσοχή σε συγκεκριμένα σημεία της ενότητας.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Και κάτι τελευταίο: Δεν είναι ανάγκη να δώσετε ένα ευφάνταστο όνομα σ΄αυτή την ενότητα. Υπάρχει κίνδυνος να μπερδέψει τους παραλήπτες, κάτι που δεν το θέλουμε καθόλου.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div></div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-42986025905629223292011-11-22T22:36:00.000-08:002012-01-04T23:25:22.808-08:00Το βιογραφικό /2<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on"><div style="text-align: justify;"><u><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;">Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός</span></u></div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Δώστε έμφαση στην πρώτη σελίδα του βιογραφικού σας. Είτε πρόκειται για άρθρο, είτε για βιογραφικό, η προσοχή του αναγνώστη είναι πιο τεταμένη στην αρχή της κάθε ανάγνωσης. Μία ενδιαφέρουσα πρώτη σελίδα είναι η ευκαιρία να τραβήξετε την προσοχή του μελλοντικού σας εργοδότη.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Καθώς το βιογραφικό είναι το πρώτο επαγγελματικό κείμενο που θα δει γραμμένο από εσάς ο εργοδότης σας είναι καλό να είναι "έξυπνο". Στην πρώτη σελίδα, λοιπόν:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Φροντίστε τα προσωπικά σας στοιχεία να είναι ευδιάκριτα και ξεκάθαρα. Αν θελήσει κανείς να επικοινωνήσει μαζί σας πρέπει να έχει την πληροφορία άμεσα. Μην αλλάζετε τη δομή των στοιχείων αυτών για να διαφέρετε. Οι εργοδότες και οι HR είναι συνηθισμένοι σε μια δομή. Διευκoλύνετέ τους και δε θα χάσετε.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Μην ξεχάσετε να τα συμπεριλάβετε όλα: όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνα, e-mail. Στα βιογραφικά που απευθύνονται σε ελληνικές εταιρείες μπορείτε να βάλετε και την ημερομηνία γέννησης. Σε αυτά που θα σταλούν στο εξωτερικό μπορείτε να το αποφύγετε.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">H ημερομηνία γέννησης, η οικογενειακή κατάσταση και οι φωτογραφίες είναι στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται κατά περίπτωση. Την απόφαση την παίρνετε μετά από έρευνα που κάνετε, σχετικά με τη θέση και την εταιρεία που στοχεύετε. Για παράδειγμα, η ημερομηνία γέννησης σχετίζεται από το βάθος της επαγγελματικής σας διαδρομής. Πολλές φορές η πορεία σας επιβάλλει να πείτε πόσο χρονών είστε, άλλες πάλι όχι.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Τέλος, αν και έχουν σημαντικό ρόλο στο βιογραφικό, τα προσωπικά στοιχεία πρέπει να καταλαμβάνουν λίγο χώρο. Μη θυσιάσετε την πρώτη σας σελίδα δημιουργώντας γραφικά ή άλλα σχέδια στο πάνω μέρος της.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div></div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-39572438123855736322011-11-21T22:37:00.000-08:002012-01-04T23:25:50.764-08:00Το βιογραφικό /1<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on"><div style="text-align: left;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: Georgia, serif; font-size: 16px;"></span></div><div style="text-align: left;"><div style="text-align: justify;"><i><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><u>'Ο,τι οργανώνεται σωστά, έχει επιτυχία.</u></span></i><br />
<i><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><u><br />
</u></span></i></div></div><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><span class="Apple-style-span"><span class="Apple-tab-span" style="white-space: pre;"> </span>Το Βιογραφικό είναι αυτό που λέει και η λέξη: η ζωή μας όλη. Περιέχει έναν απίθανο όγκο πληροφοριών, ο οποίος αλλάζει (και πρέπει να αλλάζει) κάθε φορά που το δίνουμε. Στην ουσία είναι το μόνο μέσο που έχει ένας εργοδότης για να μας μάθει και να μας προτιμήσει. Αν παίξετε σωστά, θα σας προσφέρει κάτι περισσότερο από μια δουλειά: τη δουλειά που πραγματικά θέλετε.</span><span class="Apple-style-span"></span></span></div><div><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><br />
</span></div></div><div><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><i><u>Δεν υπάρχει τέχνη μεγαλύτερη από τη σύνταξη του βιογραφικού.</u></i></span><br />
<span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><i><u><br />
</u></i></span></div></div><div><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><span class="Apple-tab-span" style="white-space: pre;"> </span>Τεράστιες περίοδοι της ζωής μας που περάσαμε σε δουλειές εύκολες ή δύσκολες όπου είχαμε ευθύνες μεγάλες ή μικρές, που μοχθήσαμε, που αγχωθήκαμε, που πανηγυρίσαμε, που μοιραστήκαμε έναν σκοπό, που διαβάσαμε, που περάσαμε εξετάσεις, που μείναμε εκτός δουλειάς, που μεγαλώσαμε παιδιά, που αλλάξαμε τρόπο ζωής.… Όλα αυτά, μαζί με κρίσιμα σημεία της προσωπικότητάς μας, πρέπει να μπουν σε 2 σελίδες χαρτί. Και να γραφτούν με τέτοιο τρόπο και εξυπνάδα ώστε να διευκολύνουν αυτόν που το διαβάζει, να τον κάνουν να αισθανθεί ότι, καταρχάς, θέλει να μας συναντήσει. Μερικές φορές και μια φωτογραφιούλα πάνω δεξιά, βοηθάει. Προσοχή όμως επένδυστε σε μια εκφραστική φωτογραφία που να είναι ανάλογη της θέσης και τόλμηστε το, αν πιστεύετε ότι η θέση το απαιτεί.</span></div></div><div><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><br />
</span></div></div><div><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><i><u>Το θέμα του «ασυνόδευτου».</u></i></span><br />
<span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><i><u><br />
</u></i></span></div></div><div><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><span class="Apple-tab-span" style="white-space: pre;"> </span>Μετά από τόση σπουδή και προσπάθεια δε θέλουμε ο κόπος μας να χαθεί στο σωρό. Ας μην αφήνουμε το βιογραφικό μας μόνο του. Πάντα μαζί του ένα γραμματάκι, που θα εξηγεί στον παραλήπτη, γιατί θέλουμε να δουλέψουμε γι΄αυτόν και γιατί πιστεύουμε ότι ταιριάζουμε σ΄αυτή τη θέση. Σκοπός μας είναι να οδηγήσουμε εμείς αυτόν που θα το διαβάσει, με προσοχή στα κομμάτια του βιογραφικού μας, δηλαδή της ζωής μας, που θέλουμε να προσέξει. Γιατί αυτός δεν ξέρει και έχει να διαβάσει πολλά. Σκεφτείτε ότι θέλετε να τον στείλετε κάπου που έχει ενδιαφέρον, εκτός από την περιγραφή, δεν θα του δίνατε και έναν χάρτη;</span></div></div><div><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: Georgia, serif; font-size: 16px;"><br />
</span></div></div></div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-38736755414874510382011-11-19T01:52:00.000-08:002011-11-20T23:43:46.556-08:00Βιογραφικό για συνεντεύξεις<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on"><div class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;">Οι τελευταίες μας πληροφορίες λένε ότι κατά μέσο όρο αποστέλλονται 250 βιογραφικά σε κάθε θέση εργασίας που ανακοινώνεται μέσω αγγελιών. Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, τα 8 χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το βιογραφικό σας ώστε να ξεχωρίσει, με βάση τα στοιχεία που μας έχουν δώσει οι υπεύθυνοι προσλήψεων σε μεγάλες εταιρείες. </span></div><ol style="margin-top: 0cm;" type="1"><div class="separator" style="clear: both; text-align: center;"></div><li class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><b>Αμεσότητα</b> : 30'' το πολύ θα αφιερώσει κανείς, αρχικά, στο βιογραφικό σας. Σε αυτό το χρόνο, πρέπει να έχει βρει την πληροφορία που ψάχνει. </span></li>
<li class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><b>Ευελιξία στη δομή</b> : Αν η επαγγελματική σας εμπειρία είναι πιο σημαντική από την εκπαίδευσή σας για κάποια θέση, προβάλλετε αυτήν. Μη φοβάστε την αλλαγή.</span></li>
<li class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><b>Προσωπικότητα</b> : Δώστε πληροφορίες για το τι έχετε πετύχει. Μην απαριθμείτε καθήκοντα, είναι βαρετό. Για παράδειγμα: αντικαταστήστε τη φράση « Διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων» με τη φράση «Εξυπηρέτηση 150 πελατών καθημερινά μέσω τηλεφωνικού κέντρου».</span></li>
<li class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><b>Συστάσεις</b> : Οπωσδήποτε συμπεριλάβετέ τις. Λίγοι το τολμούν και το βιογραφικό τους ξεχωρίζει αμέσως. Δείχνει δυναμισμό και υπερηφάνια.</span></li>
<li class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><b>Ενδιαφέροντα</b> : Αν κάνετε κάτι πραγματικά ενδιαφέρον, βάλτε το. </span></li>
<li class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><b>Επαγγελματικά προσόντα</b> : Είστε μέλος Επιμελητηρίων, Επαγγελματικών συλλόγων, μέλη Δ.Σ. Οργανώσεων και άλλα παρόμοια; Θυμηθείτε να το συμπεριλάβετε!</span></li>
<li class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><b>Περιορισμένη έκταση</b> : 2 σελίδες είναι όντως αρκετές, εκτός κι αν η επαγγελματική εμπειρία είναι μεγάλη, οπότε δικαιολογούνται μέχρι 3. </span></li>
<li class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;"><b>Συνοδεύστε το με επιστολή</b> : Αν απαντάτε σε συγκεκριμένη αγγελία μην στέλνετε το βιογραφικό χωρίς συνοδευτική επιστολή.</span></li>
</ol><span class="Apple-style-span" style="font-family: inherit;">Και μία τελευταία, σημαντική συμβουλή από μένα : δώστε σε κάποιον που εμπιστεύεστε να διαβάσει το βιογραφικό σας, ακούστε με προσοχή τις παρατηρήσεις του και λάβετε τις υπ’ όψιν.</span><br />
Αξιοποιήστε τα σχόλια που θα σας κάνουν για να ωφεληθείτε! </div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5801662312635032195.post-5435355396890743422011-11-03T21:50:00.000-07:002011-11-09T01:51:29.195-08:00Το πρώτο dvd στην Ελλάδα για την αναζήτηση εργασίας<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">Γεμάτο με πρακτικές συμβουλές και μυστικά από το χώρο της εργασίας, σ' αυτό το ψηφιακό σεμινάριο θα μάθετε πώς να:<br />
<br />
<ul style="text-align: left;"><li>οργανώσετε την αναζήτηση της επόμενης δουλειάς σας</li>
<li>ανακαλύπτετε περισσότερες θέσεις εργασίας από αυτές που δημοσιοποιούνται</li>
<li>συντάξετε το βιογραφικό σας ώστε να σας οδηγήσει σε συνεντεύξεις</li>
<li>διαχειριστείτε τις πιο πιθανές αλλά και δύσκολες ερωτήσεις της συνέντευξης για πρόσληψη</li>
</ul><br />
Τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού σεμιναρίου είναι ότι μπορείτε να το παρακολούθησετε όσες φορές θέλετε, να κάνετε παύσεις για να κρατήσετε σημειώσεις και να το μοιραστείτε με φίλους σας που ενδιαφέρονται για το ίδιο θέμα.<br />
<br />
Για να παρακολούθησετε το trailer του dvd ακολουθήστε το <a href="http://www.youtube.com/watch?v=hg5bBLTlN2Q&feature=feedu">link</a></div>Μαρίνα Βογοπούλουhttp://www.blogger.com/profile/07584817302890274116noreply@blogger.com0